Vezetői tréningek

Milyen tréninget keresel?

A végtelenségig fejtegethetnénk, hogy ki a jó vezető, de ami biztos, hogy mindig keresi a fejlődési lehetőségeket, amelyhez mi lehetséges utakat kínálunk.
A szervezeti beavatkozásoknak vannak különböző szintjei.

Radikális változásról akkor beszélünk, ha a szervezet számos területére kiterjedő változtatást kell eszközölni.

Amennyiben a folyamatok rendezettek és jól működnek, csupán egyes készségek, kompetenciák vagy speciális tudás hiányzik a még zökkenő-mentesebb működéshez, akkor van szükség olyan kisebb léptékű fejlesztésekre, mint például a tréning.
A szervezet esetében meg kell különböztetnünk a tulajdonosokat, a felső vezetést és a menedzser pozíciókat, ugyanis más és más kulcskompetenciákat igényel a betöltésük.

  • Egy tulajdonos számára fontos többek között az idő- és pénzgazdálkodás illetve a tárgyalástechnika,
  • míg a vezetőknek nem csupán szakmailag kell kompetensnek lenniük, hanem a humán menedzsmentben is jelentős szerepük van. Ide vonatkozóan van jelentősége a coaching alapú vezető fejlesztésének, és a saját készségek javításának, illetve a vezetői modellek ismeretének.
  • A menedzserek szempontjából a szakmai tudáson túl fontos, hogy ismerjék a csapatukat alkotókat, a személyes kompetenciájukat, hiszen a munkaszervezés, felügyelés és koordinálás közvetlenül az ő kezükben fut össze, ők tudják, milyen feladatra ki alkalmas. Ezért fontos képben lenniük egyes személyiségtipológiákkal, az időmenedzsmenttel, a helyes munkaszervezés, a személyes figyelem és az individuális motiválás alapszabályaival.

Mit kínálunk? Alapot a biztos fejlődéshez!

Tréningjeinkről részletesebben

Személyiségtipológia

A DISC, az MBTI, a Big5, a TCI többek között olyan személyiségleltárok vagy kérdőívek, amelyek vagy a teljes személyiséget, vagy a személyiség egyes konstruktumait mérik. Ahhoz viszont, hogy megértsük a másikat, mégis elengedhetetlen, hogy egy kicsit az ő fejével is gondolkodjunk.
A személyiségpszichológia, ezen belül pedig a már fent is említett személyiség tipológiák kézzel fogható tudást adnak, amivel felpróbálhatjuk azt a szemüveget, amin keresztül mások látják a világot.

Időgazdálkodás

Az idő pénzben nem mérhető, ráadásul kevesen mondhatják el magukról, hogy időmilliomosok.

Mindenkinek vannak céljai, szükségletei, kötelezettségei.

Sajnos az álmok elé kemény stop táblát állít a realitás és az a bizonyos „To do list”. Viszont a kognitív pszichológia eszköztárából merítve, és jól megkonstruált modellek segítségével mégis elő teremthetjük azt az időkeretet, ami megnyitja a zöld utat az álmok, tervek felé.

Jól hangzik a kijelentés, hogy élj korlátok nélkül, ugyanakkor az időkorlátok amennyire fenyegetően, annyira előremozdítóan is hatnak, mindössze meg kell tanulnunk kezelni őket.

A jövő építéséhez szükséges:

  • egy vízió vagy egy cél,
  • elszántság,
  • bizonyos információk,
  • fontossági sorrend,
  • akarat,
  • és még sok egyéb, amiket kézzel fogható struktúrában igyekszünk átadni a hozzánk fordulóknak.

Időre fel!

Testbeszéd és tárgyalástechnika

Aki képes a nézeteit, meggyőződését kifejteni és jó megállapodásokat kötni, az az üzleti életben is versenyelőnyhöz jut.
A testbeszéd tudatosítja és elemeinek ismerete növeli a kommunikáció hatékonyságát.

Asszertív kommunikáció

Az asszertív kommunikáció saját magunk önérvényesítését jelenti, amikor a saját igényeinket kielégítjük úgy, hogy közben a másik fél igényeire is tekintettel vagyunk.

Attól izgalmas egy csapat, hogy mindenki más és más. Az egyikük lehurrog, ha épp rossz kedvében találod, egy másik kolléga simulékony, ha valami segítségre van szüksége, és a munkahelyi barátok szót értenek egymással.

Kifejezések tömkelege áll rendelkezésünkre, hogy jellemezzük a kommunikáció stílusát, vagyis a fenti sorrendet követve az agresszív, a szubmisszív és az asszertív stílusokat.

Prezentációs technikák

A tréning magába foglalja többek között a prezentációra való felkészülést, a célkitűzést, az eszközhasználatot, a helyes dinamikát, a tartalmi kidolgozást, a figyelem fenntartásának praktikáit, a meggyőzés retorikai fordulatait, a váratlan helyzetek menedzselését és a lámpalázat.

Programunk célja, hogy a résztvevők megtanulják a hallgatóságuknak és a céljuknak megfelelően felépíteni és hatásos, emlékezetes módon tartani prezentációjukat.

Stressz- és konfliktuskezelés

A tréning bőven merít a pszichológiából és a stressz, ezen belül is a munkahelyi stressz természetének megismerésével, a stresszkezelés és a konfliktuskezelés kreatív technikáinak elsajátításával lehetőségünk nyílik a fogalom átkeretezésére, és ezzel a stresszorok és konfliktusok adaptív kezelésére.

Önismeret

A tréning során megismerjük a különböző karaktereket, amik jellemző temperamentummal és viselkedésmintázatokkal járnak együtt.
Ez segít tájékozódni a világban, és alkalmazkodni a változó körülményekhez. Fontos továbbá, hogy ismerjük céljainkat és szükségleteinket, és ezeket SMART-célokká varázsolva, realitás talajára ültessük őket.

A tematika tartalmazza:

  • Coaching módszerek és eszközök lesznek a segítségünkre, amelyek elsajátítására szintén lesz lehetőség a tréning során.
  • Az asszertív kommunikáció fejlesztése és az aktív jövőtervezés, amit a belső motiváció mozgatórugójára építünk.
  • További coaching elemek teszik még izgalmassá és sokszínűbbé a programot, amelyeket később bátran alkalmazhatunk kollegáink, családtagjaink, barátaink irányába is.

Reziliencia

A kortárs statikus vezetés modellek egyike a reziliens vezetés elmélete.

Ennek alapja az, hogy az adaptációs képességet növeli azáltal, hogy

  • fejleszti az önszabályzásra való képességet,
  • a stresszorokkal való megküzdést segíti,
  • növeli a motivációt
  • és igazi elköteleződést alakít ki.

Kulcsszerepet játszanak benne az egyéni életesemények, amelyeknek átkeretezésével, alternatív megoldásokkal és hatékony problémamegoldási stratégiákkal a jövőben adaptívabban fogjuk tudni kezelni a kialakult szituációkat.

További információ:

info@vistaverde.hu

+36 70 321 18 69

Aktuális:

Mit csinál a mediátor?

Milyen jó is lenne, ha sikerülne a nézeteltéréseket higgadt keretek között kezelni, lehetőleg úgy, hogy mindkét fél jól járjon, ugye?