vistaverde.hu
Vista Verde fekvő logó

Erőszakmentes kommunikáció

Vezetőképzés

A képzés hivatalos megnevezése: Erőszakmentes kommunikáció – az önérvényesítés és a konfliktuskezelés eszköze
A képzés engedélyeztetési száma: E-000378/2014/D021

Az Erőszakmentes Kommunikáció Tréningről

Mit jelent az Erőszakmentes Kommunikáció?

Az Erőszakmentes Kommunikáció Dr. Marshall B. Rosenberg amerikai klinikai pszichológus által kifejlesztett módszer. Célja, hogy az

emberek nagyobb együttérzéssel és világosabban tudjanak  egymással kommunikálni.  Az erőszakmentes szót nem feltétlenül a szó szoros értelmében érdemes vizsgálni. A módszer leginkább a természetes együttérzés kifejezésre – arra az állapotra utal, amikor tiszta figyelemmel tudunk lenni a másik iránt.

Sokszor nem szándékosan mondunk olyan bántó szavakat, amiket a másik fél rosszul kódol ezáltal fájdalmat és bánatot tudunk okozni önmagunknak vagy másoknak. Más néven együttérző kommunikációnak is nevezhetjük a várt folyamatot.

Az Erőszakmentes Kommunikáció a győztes-győztes (win-win) megoldásra törekszik, ahol a konfliktusba került személyek őszintén és tisztán fejezik ki magukat, miközben figyelnek a másikra. Felismerik saját és a másik ember szükségleteit, és világosan kifejezik, hogy az adott helyzetben mit is akarnak. Ez a fajta kommunikáció a tudatosságról szól. Ez a konfliktuskezelő technika számos szakma képviselőjének tud segítséget nyújtani! Kifejezetten javasoljuk:

  • Meditátoroknak
  • Jogászoknak
  • Tanároknak
  • Pszichológusoknak – segítő szakmában dolgozóknak
  • Vezetőknek

Hogy megismerj egy másfajta kommunikációt, és annak hatékonyságát a tréning folyamán megtapasztald. Cél, hogy a kommunikációdat tudatos szintre emeld. Megtanulhatsz egy hatékony konfliktuskezelő, konfliktus megoldó, kapcsolat gyógyító technikát.

Tematika:

  • Az Erőszakmentes Kommunikáció (EMK) ismertetése
  • A kommunikáció típusainak gyakorlati alkalmazása
  • Válasz-reakció adásának gyakorlása az EMK szellemében
  • A „Te-nyelv és az Én-nyelv” közötti különbség
  • A mondatok mögött rejlő egyéni szükségletek megismerése
  • Hogyan kérjünk?
  • Hogyan mondjuk nemet?
  • ÉN-üzenetek gyakorlása
  • Az empátia és az értő figyelem fogalma és szerepe a kommunikációban
  • Saját élmény
  • A stressz eredete – működésének megértése
  • Mi is valójában a stressz?
  • Mi hozza létre, mennyire káros vagy hasznos?
  • Kikerülhető-e?
  • Konfliktusok kialakulása, típusa
  • Konfliktuskezelési stílusok
  • Kommunikációs mintázatok
  • Értő figyelem
  • A Problémamegoldó beszélgetés menete
  • Konfliktuskezelő technikák – rövid, gyorsan elsajátítható technikák
  • Konkrét munkahelyi és személyes konfliktusok elemzése, szituációs játékokkal,  saját történetekkel

A tréning vezetője

Szeles Kriszta

Tréner, coach, team- és csoport coach, mediátor

Több mint 15 évet töltöttem a kereskedelemben. Ezen belül voltam vállalkozó, területi vezető és cégvezető. Ez idő alatt sok emberrel kerültem kapcsolatba.

Új utamat a segítő szakmában találtam meg. Tréner, coach, team- és csoport coach és mediátor vagyok. Fő területem a kommunikáció, ezen belül az erőszakmentes

kommunikáció. Leginkább kommunikációs, konfliktuskezelési, önérvényesítési, csapatépítő és értékesítési tréningeket tartok, de vezetek önismereti csoportokat is.

Tudok együttérezni, támogatni, meghallgatni, jelen lenni. Tudok szeretni és szeretve lenni, jókat nevetni, fejlődni és szárnyalni.

Szeretek tanulni, felfedezni, közösen alkotni, kapcsolódni és együtt örülni.

Hiszek a változásban, a megújulásban, az együttműködésben és az emberekben.

Mit adok? Önazonosságot, elmélyülést, elfogadást, empátiát, élményt és egy biztonságos légkört, ahol kockázatmentesen kipróbálhatod magad.

 

Kitöltött és aláírt jelentkezési lap visszaküldésével erősítheti meg a részvételi szándékát.

A jelentkezéshez felsőfokú végzettség (diploma) szükséges, melynek másolati példányát a jelentkezéshez csatolni kell (elektronikus formátum esetén JPG, vagy PDF).

A bekapcsolódás nincs szakmai végzettséghez, előzetesen elvárt ismeretekhez kötve.

Képzésünk nyílt csoportos képzések, melyek a minimum létszám megléte esetén indulnak. A részvételi szándékokat a jelentkezések sorrendjében rögzítjük, maximum 15 főig tudunk csak jelentkezéseket fogadni.

Középfokú végzettség esetén csak tréning formájában végezhető el, de ebben az esetben a díj áfa köteles. Kívánunk nyitni azok felé is, akik még nem rendelkeznek diplomával és szeretnének az életükben változtatni a kommunikációs technikáikon egyszerűbb családi, párkapcsolati, munkahelyi konfliktusaikon, ezért tréning formájában is elvégezhető a mediáció képzésünk.

  • A Vista Verde az új felnőttképzési törvény szerinti engedélyeztetett intézmény
  • Célkitűzésünk a résztvevők kommunikációs stratégiájának fejlesztése gyakorlatias módszereken keresztül
  • A lehető legszélesebb  elméleti és gyakorlati tudásanyag adjuk át, hogy minden szituációban kompetens lehessen.

Vista Verde Oktatási Központ iroda: 1085 Budapest, József krt. 37-39., IV. em.

Igény szerint egy előre megbeszélt, kihelyezett helyszínen is!

A tréning díjára árajánlatot készítünk számodra, ha kitöltöd űrlapunkat.

Az árajánlat elkészítése díj-és kötelezettség mentes!

SZAKMAI FELELŐS

Kovács Zoltán

Ügyvezető Igazgató
+36 70 321 18 69
zkovacs@vistaverde.hu

“Fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek személyesen is a képzések iránt érdeklődőkkel.”

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

    Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.

    TOVÁBBI TRÉNINGEK

    Munkavállalói elégedettségfelmérés ikon

    BELSŐ TRÉNER KÉPZÉS

    szemelyiség tipológia

    SZEMÉLYISÉG TIPOLÓGIA

    asszertív kommunikáció

    ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

    testbeszéd és tárgyalástechnika ikon

    TESTBESZÉD ÉS TÁRGYALÁSTECHNIKA

    PREZENTÁCIÓS TECHNIKÁK

    PREZENTÁCIÓS TECHNIKÁK

    stressz és konfliktus

    STRESSZ- ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS